Marmoláda – nejvyšší hora Dolomit

Z Prahy vyrážíme na noc. Je nás 8 v dodávce, s ostatními máme sraz až v Itálii. Cesta utíká skvěle, většina usíná a probouzí se, až na místě. To ještě nevíme, že nás na cestě čeká ledovec.

Přijíždíme ke stanici lanovky. Sbalíme věci, vysvětlíme potřebné informace a hurá lanovkou nahoru. Lanovkou se dostáváme na Rifugio Pian dei Fiacconi ve výšce 2 625 m n. m. Lanovka nemá žádné sedačky. Jedeme jak na porážku v kleci.

Červená cesta 606. Cesta, po které jsme se vydali. Končí u nástupu na ferratu. │ Zdroj: Ondřej Kavalír

Od horní stanice se vydáváme po červené cestě 606, pod nástup na ferratu. Podmínky jsou skvělé. Po suťovisku se dostáváme k ledovci, kde nasazujeme poprvé mačky a vyndáváme cepín. Čeká nás poslední traverz k nástupu.

Přes ferratu to jde už jako po másle, všichni jsou ve skvělé kondici. Kolem oběda jsme na vrcholu. Počasí se nám trošku kazí, ale není to nic hrozného, a tak užíváme vrcholovou svačinku. Pár fotek a dolů.

Ledovec je ve špatném stavu
Ledovec je ve špatném stavu. Některé úseky proto slézáme velmi opatrně.│ Zdroj: Ondřej Kavalír

Sestup je o něco horší. Kousek sestupujeme ferratou na ledovec. Ledovec je ve špatném stavu, pevný led a množství trhlin. Navazujeme se do 3 lanových družstev a pomalu vyrážíme. Některé úseky slézáme velmi opatrně. Dojišťujeme šrouby.

Čas utíká a málem nestihneme lanovku dolu. Po zdlouhavém přemlouvání mi obsluha podléhá a znova lanovku zapne. Jsme dole. Balíme věci a popíjíme pivo.

V Canazei navštěvujeme pizzerii a dopřáváme si zaslouženou odměnu. Druhý den tu trávíme celé dopoledne běháním po slevách horolezeckého materiálu. A hurá do Prahy…Skvělý víkend!

Na vrcholu
Byl to opět super zážitek. Tak jsme byli nadšeni, že jsme málem nestihli lanovku dolů. │ Zdroj: Ondřej Kavalír

Marmoláda

Marmoláda je nejvyšší hora Dolomit. Za jasného dne ji můžete spatřit z Benátek, které jsou vzdáleny cca 100 km. Hřeben Marmolády se skládá z několika vrcholů: Punta Penia, Punta Rocca, Punta Ombreta, Monte Serauta a Pizzo Serauta. Všechny přesahují nadmořskou výšku 3 000 metrů. Punta Penia je nejvyšší vrchol s 3 343 m. n. m..